"Wij willen de huiskamer van Schiphol zijn"

"Wij willen de huiskamer van Schiphol zijn"
Hij studeerde aan de PABO in Alkmaar. Na een korte periode voor de klas werkte hij twaalf jaar bij de projectontwikkelingstak van een woningbouwcorporatie. Nu is Joost Coulier verantwoordelijk voor het citizenM hotel op Schiphol. ‘Ik heb geen hotelachtergrond en dat is een pre’.

Hier wil ik werken
“6 jaar geleden belde een vriend van me of ik interesse had voor een baan bij een hotel”, vertelt Joost Coulier. “Ik moest er in eerste instantie een beetje om lachen maar ben toch gaan kijken. Vanaf het moment dat ik bij citizenM binnenstapte wist ik het: hier wil ik werken, hier hebben mensen plezier. Ik maakte kennis met een jonge frisse organisatie en een ontzettend enthousiast team. Op dat moment veranderde ook het traditionele beeld dat ik van een hotel had. Wat ik zag was een hotel met een huiselijke, ontspannen atmosfeer waar alles om de gast draait. Een combinatie van betaalbare luxe, stijlvol design en echte gastvrijheid”.

De reiziger van nu
“De moderne reiziger heeft echt andere wensen dan vroeger. Het is best wonderlijk dat hotels niet zijn meegegroeid met deze wensen. Wie wil er nu wachten voor een balie om in te checken? Is een gezellige huiskameromgeving niet veel aangenamer dan een kille lobby? Is een kantine met een 24/7 open keuken niet veel handiger dan een restaurant? En een kamer moet toch ook leuk zijn om in te verblijven? citizenM is eigenlijk ontstaan uit frustratie van de reiziger van nu. Daar komen volgens mij de beste concepten uit voort”.

Huiskamer van Schiphol
“Inmiddels zijn er al zes citizenM hotels in Europa en één in New York. Dit jaar openen we twee nieuwe hotels in Londen en volgend jaar is ook Azië aan de beurt. citizenM heeft haar roots in Nederland. Ik vind dat echt iets om trots op te zijn. Rattan Chadha, voormalig eigenaar van kledingbedrijf Mexx, is namelijk de oprichter. Zijn motto: ‘change this industry’. Het eerste hotel werd in 2007 hier op Schiphol geopend. Schiphol en citizenM hebben volgens mij veel gemeen. Met het idee van een Airport City veranderde Schiphol het idee van een luchthaven. Zoals wij het idee van een hotel veranderden. Van een terminal met landingsbanen naar een hechte community met 500 bedrijven en 65.000 mensen die er werken. Deze community en de reiziger willen wij een onvergetelijke ervaring bieden. Wij willen de huiskamer van Schiphol zijn!”

Annick Oosterlee

Community Manager
Schiphol Real Estate
Bekijk profiel

0 reacties