Succesvolle Week van de Aandacht verdient navolging op Schiphol

Succesvolle Week van de Aandacht verdient navolging op Schiphol
Grondstewardess Irma Buma (KLM): ‘Passie verbindt de werkvloer!’

Toen Irma een periode ziek thuis zat, dacht ze na over werkplezier, verbinding tussen collega’s op de werkvloer en over passie die je kunt delen. Daaruit is de ‘Week van de Aandacht’ ontstaan. Een week waarin KLM’ers hun passie delen met andere KLM’ers.

“Ik ben er van overtuigd dat passie iets is wat mensen drijft en verder brengt”, vertelt Irma. “En wanneer je dat kunt delen met anderen wordt het effect nog veel sterker. Geven wordt dan ook ontvangen. Met die gedachte ben ik na een korte periode thuis weer bij KLM aan de slag gegaan. Een van de eerste werkdagen heb ik een aantal stewardessen van KLM Cityhopper en Inflight KLM benaderd en ze gevraagd of ze het leuk zouden vinden om workshops voor collega grondstewardessen te geven. Workshops die bijdragen aan een beter welzijn. Veel stewardessen doen naast hun reguliere werk vaak iets waar ze in hun vrije tijd ook warm voor lopen. Denk aan Yoga, stoelmassage, mindfulness, aromatherapie of persoonlijk leiderschap.”

“Op deze simpele vraag kreeg ik enorm enthousiaste reacties. Via facebook ontving ik steeds meer aanmeldingen van stewardessen die mee wilden doen. Het werkte als een olievlek. Zo is de Week van de Aandacht ontstaan. Een hele week waarin grondstewardessen konden intekenen bij workshops van stewardessen. De week paste grappig genoeg perfect bij het KLM credo ‘Moving your world’. Het animo om de workshops te volgen was ontzettend groot. Zeventig procent van het personeel heeft minimaal één workshop gevolgd. Even uit je comfortzone werkt super. Ook voor de dames die de workshops gaven. Talent dat iemand buiten het bedrijf gebruikt, wordt nu binnen het bedrijf zichtbaar.”

“Bij KLM Cityhopper en de HR afdeling van KLM hebben we nu al 3 keer met veel succes een Week van de Aandacht georganiseerd. We zagen dat het resultaat van de week direct zichtbaar was in een versterking van de onderlinge band. Dat zie je uiteindelijk terug in de benadering van klanten en in minder ziekteverzuim. Het mooie is bovendien dat zo’n week overal te organiseren is en niet veel kost. Ik ben er van overtuigd dat dit principe in alle bedrijven kan werken. Daarom doe ik via SPOT Schiphol een oproep aan de bedrijven op de luchthaven. Reageer op dit artikel en we nemen contact met je op om te kijken hoe een Week van de Aandacht er voor de Schiphol Community uit zou moeten zien. Gewoon doen. Het wordt een ervaring om niet te vergeten!”

Annick Oosterlee

Community Manager
Schiphol Real Estate
Bekijk profiel

2 reacties

Goedemorgen, Graag zou ik een kennismakingsgesprek willen organiseren, fantastisch initiatief Groet, Karin
Ik zie dat deze oproep nog niet als evenement is aangemaakt. Ik zou hier ook aan deel willen nemen? maar omdat het geen evenement is kunnen we ons nog niet aanmelden. Is het bewust gebeurd?