'Hilton Amsterdam Airport Schiphol en Schiphol bouwen samen aan een community'

'Hilton Amsterdam Airport Schiphol en Schiphol bouwen samen aan een community'
Interview met Anniek Hoekstra, marketing executive Hilton Amsterdam Airport Schiphol

Ze studeerde communicatie in Leiden en is nu verantwoordelijk voor de marketing van Hilton Amsterdam Airport Schiphol. Online, offline, social media en PR; Anniek heeft dagelijks met alle aspecten van marketing en communicatie te maken. En ook met alle afdelingen binnen het hotel. Samenwerken en continu innoveren zijn volgens haar de sleutels van het succes van Hilton Schiphol.

“Ik heb echt de leukste baan op de meest fantastische locatie”, vertelt Anniek. “Een schitterend nieuw hotel op de meest dynamische plek van Nederland in de markt zetten. De droom van een marketeer. Bovendien werk ik met een enthousiast team. Samen met collega’s van onder andere Meetings & Events, Bowery Restaurant, Axis Bar en eforea spa, bedenken we hoe we gasten naar ons hotel kunnen verleiden en hoe we ze enthousiast houden. We hebben “Free thinking in action” bedacht als credo om vernieuwend te zijn en gasten te verassen met mooie ervaringen. Hierdoor houden we elkaar scherp en zijn we continu bezig met het bedenken van nieuwe initiatieven.”

“Onze gasten zijn echt veel belangrijker bij de beeldvorming van het Hilton dan wij zelf ooit kunnen zijn. Ze delen hun ervaringen op verschillende websites, op social media of direct met familie en vrienden. We hebben bijvoorbeeld een bar met meer dan 100 soorten Gins & Jenevers. Onze mensen achter de bar maken op jouw verzoek de meest fantastische mix. En op het kaartje bij jouw cocktail schrijven ze ook nog even welke ingrediënten ze hebben gebruikt. Kun je ‘m thuis ook maken. Hier wordt over geblogd en gesproken. Je kunt trouwens overal ter wereld deze bar en ons hotel in virtual reality beleven. Je kunt er echt in rondlopen en de barman maakt virtueel een Gin Tonic voor je klaar. Dat is een mooie tool voor onze klanten. Die moeten vaak een hotel voor een groep boeken zonder er echt geweest te zijn. Met onze innovaties hebben we zelfs de Hilton EMEA Excellence in Marketing award gewonnen. Daar ben ik super trots op.”

“Maar stilzitten is geen optie. We zijn gestart met GINius Afterwork events (eerstvolgende event is op 14 september!) en we hebben ‘Shake & Bake’ geïntroduceerd: elke donderdag vanaf 5 uur cocktails & pizza’s voor een aantrekkelijke prijs. Het doel is mensen van bedrijven op Schiphol bij elkaar brengen op een gave plek. Dat kan prima bij ons in Hilton Schiphol. Aan ‘afterwork events’ is echt behoefte merk ik. Gewoon ongedwongen netwerken. We begonnen met 100 bezoekers en we gaan nu al naar 300! Ook zijn we bezig met een concept voor het ‘nieuwe meeten’: binnenkort lanceren we een vergaderruimte met zitzakken, muziek, spelletjes en speciale LED verlichting waar we creatief denken stimuleren. Ongedwongen netwerken is ook waar SPOT Schiphol, de Schiphol community, voor staat. Dat is de reden waarom ik er ambassadeur van ben geworden. Schiphol en Hilton Schiphol kunnen elkaar goed helpen bij de bouw van een community. Ik zou alle mensen die werken op Schiphol een tip willen geven: kijk op www.spotshiphol.nl en kom naar de eerstvolgende meeting!”

Annick Oosterlee

Community Manager
Schiphol Real Estate
Bekijk profiel

0 reacties