Eerste resultaten Up to Schiphol nieuwsbrief

Eerste resultaten Up to Schiphol nieuwsbrief
Tussen 5 – 15 februari hebben 150 community leden een dagelijkse nieuwsbrief ontvangen genaamd “Up to Schiphol”. Aan de hand van deze nieuwsbrief hebben wij een aantal zaken getest: op welke content zitten jullie te wachten? Met welke frequentie willen jullie nieuws over jullie werkplek ontvangen? Hoewel we nog geen antwoord hebben op alle vragen, kunnen we het volgende alvast met jullie delen:

Op de vraag “hoe kom je nu aan nieuws en informatie over Schiphol” werd gemixt gereageerd. Een grote groep community leden gaat actief opzoek naar nieuws over hun werkplek en bezoekt wekelijks verschillende bronnen (Schiphol.nl, Luchtvaartnieuws.nl, Upinthesky.nl). Een wat kleinere groep community leden mag dan wel op Schiphol werkzaam zijn, eigenlijk weten zij niet goed waar ze actueel nieuws kunnen vinden. Voor beide groepen bleek onze nieuwsbrief een uitkomst: deze scoorde gemiddeld een 4 (op een schaal van 1-5).

De nieuwsbrief werd het best geopend op maandag. Vrijdag bleek de slechtste dag om de nieuwsbrief te versturen. De click rate hing sterk af van de onderwerpen die wij in de nieuwsbrief plaatsten. Opvallend voor ons was dat de birdstrike het ontzettend goed deed in de eerste nieuwsbrief. Een beetje sensatie op de maandagochtend kan geen kwaad, dat blijkt!

Wat frequentie betreft geeft 45% van de ontvangers aan dat dagelijks misschien iets te veel van het goede is, maar een wekelijkse Schiphol update perfect zou zijn. Interessant, want de Spot nieuwsbrief wordt momenteel maar eens per maand verstuurd!

Annick Oosterlee

Community Manager
Schiphol Real Estate
Bekijk profiel

2 reacties

Eens per week klinkt perfect. Ik vind het afwisselende nieuws/de afwisselende onderwerpen erg leuk om even snel te screnen en daar wij de interesse ligt te openen.
Astrid van den Berge Leuk om te lezen! Ik ben het met je eens. We zijn ooit begonnen met een maandelijkse nieuwsbrief omdat wij nog niet genoeg content hadden om een wekelijkse nieuwsbrief te vullen. Nu de maandelijkse nieuwsbrief steeds langer en voller wordt, denk ik ook dat de tijd is aangebroken voor een wekelijkse nieuwsbrief. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als je in je profiel zelf de frequentie kunt bepalen!