Samen met Flickbike start Schiphol Real Estate een pilot met maar liefst 300 deelfietsen. Vanaf nu tot en met februari 2019 vind je de fietsen op Schiphol-Oost. Ideaal om snel bij je afspraak in een ander gebouw te zijn, tijdens de lunch een broodje te halen of om simpelweg je reis vanaf de bus te vervolgen.
De deelfietsen zijn kosteloos te gebruiken, daarnaast hoef je de fiets niet terug te brengen naar het uitgiftepunt mits je de fiets wel achterlaat in het deelfietsengebied. Er zijn verschillende hop-on en hop-off punten op Oost. Via de Flickbike app meld je gemakkelijk jezelf aan met je
bedrijfse-mailadres, selecteer hiervoor wel de business log-in.
Hoe werkt dat dan?
Al zin om als een ervaren biker door het gebied te trekken. Dit zijn de etappes die je moet afleggen:
1. Download de Flickbike app (beschikbaar voor iOS en Google Play)
2. Selecteer de business log-in en meld je aan met je zakelijke e-mailadres (let op: alleen met de business log-in kun je kosteloos gebruikmaken van de deelfietsen).
3. Kijk in de app op de plattegrond om een fiets te vinden
4. Scan de code op het slot van de fiets en maak een ritje!
5. Op je bestemming? Zet de fiets op slot en klaar
Uitgiftepunten
Er zijn vier centrale punten (zie ook de afbeelding bovenaan):
- Bushalte Canadaweg
- Bushalte Knooppunt Oost
- Bushalte Southern Crossstraat (technisch areaal)
- Bushalte Zuideinde (technisch areaal)
Hij herkent mij niet
Probeer je in te loggen maar wordt je e-mailadres niet herkend? Dan kan het zo zijn dat jouw bedrijf nog niet geregistreerd is. Geen paniek, stuur een mailtje naar info@flickbike.nl en dan zorgen zij ervoor dat je bedrijf opgevoerd wordt.
Pak jij ook de fiets? Deelfietsen pilot van start op Schiphol-Oost
6 comments
Hierbij de plattegrond.
Great idea, only Business Log-In does not seem to work! ;-)
Gistermiddag voor het eerst gebruik gemaakt van de FlickBike. Werkt super. App downloaden, e-mail adres verificeren en klaar. Fiets scannen en karren maar.
Dag Anonymous Anonymous , als je mij een mailtje stuurt, dan kunnen we zorgen dat het wel werkt > charles.hartman@Schiphol.nl
Why is my work email not accepted for the "Business Login" in the FlickBike app???
Hi Roy Copping , please send me a mail, so we can fix it > charles.hartman@Schiphol.nl