Free coffee? Of course! ×

Discussions (8)

What do you think? Reply

Kun je nog een tipje van de sluier oplichten, Christiaan? Wat willen jullie gaan testen?

Hallo Marja, De nieuwe landingspagina is live: www.schipholspacemaker.nl! Groeten Carolijn

Joost de Boer

Hoi Geurlain, in de Groep "Schiphol TestCrowd" vindt je het evenement POC Biometric Boarding. Je kunt je daar voor dit evenement opgeven. We houden je daar ook op de hoogte m.b.t. de datum en het tijdstip. https://spotschiphol.nl/nl/events/poc-biometric-boarding

Joost de Boer

We zijn vandaag (13 april) om 17:00 gestart met de Crowdtest van Schiphol Destination Unknown. De test loopt tot en met 20 april 17:00 uur. Succes bij het testen en natuurlijk veel game-plezier.

Goed om te zien dat de groep nu al een succes is. Erg benieuwd naar de eerste crowd test!

Joost de Boer

Wat staat jouw als Crowdtester te wachten?

Wat gaan we aan jullie vragen?

Elke Crowdtest zal een ‘eigen’ insteek hebben, afhankelijk van de vraag en antwoord waar naar op zoek is en de locatie waar de test kan plaatsvinden.

Bij het testen van een app en website zal de vraag zijn om dit zowel onderweg als thuis op zowel je mobiel en/of PC te bekijken. De testen zullen “onderzoekend” van karakter zijn. We schetsen enkele situaties en vragen aan jullie om vanuit die situatie naar de app/website te kijken en kritisch te zijn over onverwacht gedrag. Aangevuld met hoe jullie deze zelf vanuit je eigen situatie wellicht ook zouden gaan gebruiken (of kunnen misbruiken :-)

De vragen worden via een enquête formulier met jullie gedeeld. In dit elektronisch formulier kan de feedback wordt gegeven. In een tweede formulier kunnen belangrijke bevindingen aan ons worden teruggekoppeld en worden voorzien van extra informatie.

Bij IT systemen gericht op het passagiersproces zal de vraag zijn om 1 of meerdere keren op een bepaald tijdstip in de terminal of in een testlab langs te komen. Hier krijgen jullie concrete opdrachten en vindt de feedback zowel mondeling plaats als via het interpreteren van het gedrag van het te onderzoeken systeem zelf.

De bestede tijd kan sterk variëren per test: van 30 minuten tot een halve dag en/of kenmerkend herhalend zijn. Deelname is in ieder geval altijd vrijblijvend.

Als tegenprestatie van jullie diensten kan de aanbieder van betreffende test een beloning beschikbaar stellen zoals bij onze eerste test: Schiphol Destination Unknown, waarbij 4 x 50 euro Plazabonnen worden verloot:
- 1 voor het behalen van de top 10 in de game
- 1 voor het inleveren van de meeste (nieuwe) kritische bevindingen
- 2 voor de overige deelnemers, die zich zowel via SPOT hebben aangemeld als goede feedback hebben gedeeld via de elektronische enquête.

Maar het is vooral leuk om als eerste te zien hoe onze bedrijven op Schiphol samenwerken om de “best digital airport” te worden en te blijven. En hier natuurlijk zelf ook aan bij te dragen.

In het evenement waar jullie je voor hebben aangemeld ga je meer testspecifieke informatie terug vinden.

What do you think? Reply